Social media strategie

Sociale media. Het is de verzamelnaam voor kanalen die gebruikt worden om met elkaar te interacteren, het gesprek aan te gaan. Voor organisaties een uitgelezen kans om te volgen wat de doelgroep bezighoudt. Moet je als organisatie dan actief zijn op LinkedIn, Facebook of Twitter? Niet per sé.

Doel, doelgroep & boodschap

Het al dan niet inzetten van sociale media is afhankelijk van je doel, doelgroep en boodschap. Sociale media zijn geen doel op zich. Ze vormen een aantal van de vele middelen die je kunt inzetten om je (marketing)doel te bereiken. Een sociale media strategie is om die reden dan ook altijd onderdeel van een groter geheel: je (marketing)communicatiestrategie. Op het moment dat je doel, doelgroep en boodschap vragen om een social media kanaal, is het verstandig om na te denken over een strategie. Een goed doordacht plan vormt de basis voor een slimme inzet van de kanalen, zorgt ervoor dat je tijdig kunt bijsturen en de resultaten van je inspanningen kunt meten. 

Mediamix

Anniek aan Z! adviseert bedrijven en organisaties over hun social media strategie en biedt training en begeleiding bij het beheren van de kanalen. Zo kun je ervoor kiezen om het beheer van de kanalen over te dragen aan Anniek aan Z!, maar is het ook mogelijk om een training te boeken waarin ik je alles vertel over de in te zetten kanalen en de 'gebruiksaanwijzing' die daarbij hoort. Een andere optie is dat ik je periodiek help bij je social media planning. 

Benieuwd wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? 
 

Offerte aanvragen!