Contentstrategie

Contentmarketing is een modeterm. Is het echt zo nieuw? Eigenlijk niet. Contentmarketing is het aanbieden van relevante informatie voor je doelgroep, met als uiteindelijk doel om potentiële klant aan je organisatie te binden. Niets nieuws onder de zon.

Informatiebehoefte

Contentmarketing – informatiemarketing – speelt in op de behoefte aan informatie. Door in te spelen op de vragen van het publiek, zorg je ervoor zorgen dat je de interesse van je publiek wekt.

Online & offline contentmarketing

Bij contentmarketing wordt al snel aan een blog gedacht, maar een (offline) bewonersmagazine van een wooncorporatie of een gezondheidsmagazine van een zorgverzekeraar is net zo goed een vorm van contentmarketing. In sommige gevallen is de combinatie van offline en online een gouden formule! Het voordeel van het online delen van informatie is dat je het effect is van je inspanningen kunt meten. Cijfers over hoe vaak jouw verhaal gelezen wordt, hoeveel er wordt doorgeklikt naar (andere pagina’s op) je website en hoe vaak jouw verhaal gedeeld wordt met anderen, kun je gebruiken om de vervolgstappen van je contentmarketing te bepalen.

Contentstrategie

Vanuit AAN ZET communicatie help ik je met het opstellen van een contentstrategie. In een contentstrategie bepalen we samen:

  • welk doel je wilt bereiken;
  • welke doelgroep je wilt aanspreken;
  • welke boodschap / onderwerpen je behandelt;
  • via welk(e) kanaal / kanalen je het verhaal verspreidt (blog, video, whitepaper, social, et cetera);
  • op welk tijdstip je publiek de informatie aangeboden krijgt;
  • hoe en wanneer je het effect van je inspanningen meet.

Jouw verhaal

Uiteraard is het van groot belang dat jouw verhaal is afgestemd op je doelgroep. Samen met jou stel ik een prikkelende boodschap op, zodat je doelgroep de tijd neemt je verhaal te lezen, te delen met anderen en uitkijkt naar het volgende verhaal. Door middel van interessante (vakinhoudelijke) informatie deel je kennis en laat je zien dat jij en je collega’s de autoriteit zijn op een jullie vakgebied.

Meer weten?

Neem contact op!